Iedereen wil graag zijn of haar gewicht op peil houden. Of, liever gezegd, makkelijk in zijn of haar kleren passen. Hoe kun je op een eenvoudige wijze afvallen zonder dat je streng bent voor jezelf? Ik heb hier een aantal tips voor je.

  1. Haal suiker uit je dieet. We weten allemaal dat het ongezond is. Toch is het niet altijd gemakkelijk, maar wel raadzaam. Dus weg met koekjes, taarten, suiker in je koffie of thee, krokante muesli, suikerrijke producten op je brood, sapjes, chocolademelk, frisdrank en alcohol.
  2. Kook met minder zout en neem bij voorkeur grof zeezout. Dat bevat meer mineralen en dat is gezonder voor je lichaam. Vermijd pakjes, want hierin zitten veel zout en smaakversterkers. Deze veroorzaken klachten zoals hoofdpijn en hoge bloeddruk.
  3. Eet veel planten in smoothies, salades en soep. Kook je groente niet te lang anders verdwijnen er voedingsstoffen. Probeer ook bij het ontbijt meer groente binnen te krijgen.
  4. Eet vaker eiwitten bij het ontbijt. Dat houdt je bloedsuikerspiegel op peil en helpt je sneller herstellen na een workout. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor kwark, gevogelte, eieren en kikkererwten.
  5. Ga vaker naar de sportschool. Of als je liever wandelt, zorg er dan voor dat je in een stevig tempo loopt. Het is belangrijk dat je hartslag versnelt en dat je transpireert. Hoe vaker je in beweging komt, hoe sneller je centimeters kwijt zult raken.
  6. Heb je veel stress in je leven? Reken ermee af. Ga onderzoeken wat je kunt doen om de stress te verminderen. Stress zorgt daarnaast voor extra vet op je dijen.
  7. Een andere makkelijke methode om af te vallen is om tijdens je warme maaltijd geen proteïne en koolhydraten in dezelfde maaltijd te nuttigen. Dus je eet óf je vlees of vis met groente óf je rijst/aardappelen met groente. Op die manier is het lichter verteerbaar. Daardoor val je makkelijker af. Het is wel even wennen om zo te eten, maar wel effectief. Vooral als je geen dieet wilt volgen.

Wil je een maaltijdvervanger innemen met veel voedingsstoffen? Dan is de Truplenish een aanrader. Dit supplement bevat o.a. ook glyconutriënten die zo belangrijk zijn voor optimale gezondheid.

Omdat het zoveel l voedingsstoffen bevatten heb je meer energie en krijg je niet tekorten zoals met de meeste andere maaltijdvervangers.